Chcete získat dárek? Slevu 100 Kč na první nákup dobrot? Ano, chci slevu

Můžu si dát kousek čokolády, když hubnu?

chocolate_dark_coffee_confiserie

Čokoláda je kalorická pochoutka a lidé na dietě se jí vyhýbají jako čert kříže. Zkusme si ale položit jednu otázku: můžeme si dát kousek čokolády, když hubneme? Možná vás následující řádky překvapí a přehodnotíte pohled na čokoládu. Pokud si budete chtít zamlsat, jakou čokoládu vybrat, aby vaše snaha zhubnout nepřišla vniveč?

S vysokoprocentní čokoládou můžete hřešit bez výčitek svědomí

Není čokoláda jako čokoláda. V období diety musíme více než kdy jindy rozmýšlet, po čem sáhneme. V případě čokolády to platí dvojnásob. Pokud dostanete chuť na tuto cukrovinku, upřednostněte vysokoprocentní čokoládu. Ta se od mléčné čokolády liší tím, že obsahuje méně cukru, vysoký podíl kakaa a jiné přírodní složky. Někomu může hořká chuť čokolády vadit. Na druhou stranu nebudete mít tendence sníst celou tabulku. Vychutnejte si kostičky hořké čokolády a nechte je pomalu rozpouštět na jazyku. Zapojte do konzumace čokolády smysly. Nejspíš to na vás bude účinkovat tím způsobem, že vám bude stačit pár kostiček a zbytek uložíte zpět do spíže.

chocolate-1720616_1280

Když čokoládu, tak s minimálním podílem kakaa 70 %

V období diety bychom neměli žádné jídlo hltat a měli bychom dát mozku čas na to, aby vyslal žaludku pocit plnosti. Jen si to představte, jaký požitek vám čokoláda přinese, když si ji vychutnáte a nerozkousáte. Poznáte všechna zákoutí její chuti a v konečném důsledku jí sníte méně. Vybírejte čokoládu s minimálním obsahem kakaa 70 % a dopřejte si malý kousek této pochutiny nejlépe půl hodiny před jídlem. Někteří lidé si nedokážou představit oběd bez pomyslné sladké tečky. I v tomto případě je vhodná kostička hořké čokolády. 

Ve vysokoprocentní čokoládě je méně cukru než v mléčné

Nemusíte se obávat, že byste dostali po konzumaci vysokoprocentní čokolády do těla i zbytečné množství cukru. V této čokoládě se nachází více tuku a nenastává tolik kolísání hladiny krevního cukru. Přesto i čokoládu s vysokým podílem kakaa jezte s rozvahou a vybírejte jen tu kvalitní. Všímejte si složení a do nákupního košíku přihoďte čokoládu z kakaové hmoty, kakaového másla a třtinového cukru. Některá čokoláda má delikátní chuť, neboť se do ní přidává vanilka, chilli, sůl nebo kousky sušeného ovoce. Hořkou čokoládu poznáte podle toho, že má minimálně 18 % kakaového másla a 35 % kakaové sušiny.

  • Kakaové máslo se vyrábí lisováním rozdrcených kakaových bobů, které předtím prošly pražením.
  • Kakaovou sušinu tvoří všechny složky získané z kakaových bobů, tedy i slupky, tuky a alkalizovaný kakaový prášek.

Nejkvalitnější čokoláda se skládá z více než 50 % kakaa. Během hubnutí upřednostněte čokoládu s podílem kakaa 70 % a vyšší.

sweet-candy-chocolate-dark-nut-close

Jakým způsobem se vyrábí čokoláda? Víme to!

U mnoha potravin tápeme, jakým způsobem se vyrábějí. Stejné je to i s čokoládou. Pátrali jste někdy, co předchází tomu, než se čokoláda dostane do e-shopů a na pulty prodejen? Výroba čokolády není žádným tajemstvím a neobejde se bez bobů z kakaovníku.

  • Ruční sklizeň plodů probíhá mezi říjnem a prosincem a vybírají se z nich boby oválného tvaru.
  • Boby se následně fermentují, suší a praží. Oloupané boby se rozdrtí a promísí s cukrem a sušeným mlékem.
  • Hmota se dále zjemňuje válcováním a temperuje se, aby se tuk nedostal na povrch čokolády.
  • Hmota se následně dochutí kakaovým máslem, sušeným mlékem a cukrem.
  • Výrobci přidávají do čokolády oříšky, alkohol a další složky.
  • Čokoláda se chladí ve formách a v dárkovém balení se dostává k zákazníkům.

 chocolate-cake-sweet-chocolate-cake-brown-dark-brown-chocolate

S hořkou čokoládou vyčarujete zdravý čokoládový dort

Čokoláda může být skvělým doplňkem při hubnutí. Nahradíte jí nezdravé sladkosti a můžete ji přidat do různých dobrot. Až ukončíte svou dietu, udělejte si zdravý čokoládový dort jako odměnu za své úsilí. Tím vás nenabádáme, abyste se vrátili ke starému způsobu stravování. Ale čokoládový dort z ovesných vloček, celozrnné mouky, tvarohu, banánů a vysokoprocentní čokolády je nevinným prohřeškem, a navíc se můžete o toto čokoládové pokušení podělit se svou rodinou a přáteli. Díky čokoládě se budete cítit v pohodě a zároveň dodáte tělu antioxidanty, které se rovněž vyskytují v zelenině, ovoci nebo zeleném čaji. Čokoláda dále obsahuje:

  • Minerály: hořčík, měď, draslík, železo, selen, fosfor, mangan
  • Vlákninu
  • Malé množství kofeinu

chocolate-box-of-chocolate-dessert-gift-assortment-truffle-sweet-present-valentine

Produkty z čokolády, které potěší a pohladí smysly

Darujte čokoládu milovaným lidem a potěšte je čokoládovými dárky. Z kvalitní čokolády zakoupíte belgické pralinky, tabulkové čokolády v dárkovém balení, adventní kalendáře i různé žertovné předměty. Ty nejlepší čokoládové dárky neobsahují žádné ztužené tuky ani nadměrné množství cukru. Neošiďte ani sami sebe a udělejte si radost kdykoliv vás to napadne. Denně zkonzumujte maximálně jednu až dvě kostičky hořké čokolády a zažeňte výčitky svědomí. Mlsání vysokoprocentní čokolády je v období diety povolené!

Nebojte se hořké čokolády, když potřebujete snížit svou hmotnost. Uspokojíte své chuťové buňky, dodáte organismu přírodní látky a podpoříte svou snahu zhubnout. Koneckonců lepší je dát si dvě kostičky vysokoprocentní čokolády denně než sníst najednou celou tabulku mléčné čokolády s vysokým množstvím cukru.